KõueSära Keskus





Psühholoogiline nõustamine ettevõtetele

Üldiselt veedavad inimesed umbes ühe kolmandiku oma argipäevast tööl ning seetõttu on tähtis, et nad tunneksid ennast töökeskkonnas hästi, suudaksid tööle keskenduda ja läbi selle teenida maksimaalselt ettevõtte huve. Seepärast on ettevõtete poolt tasustatud psühholoogiline tugi oma töötajatele järjest levinum praktika maailmas ning tõstab ettevõtte väärtust oma töötajate ja klientide hulgas.

Enne, kui vaatame, miks on kasulik tööandjal pöörata tähelepanu töötaja psühhosotsiaalsele heaolule, toome välja, kuidas sätestab Töötervishoiu ja tööohutus seadus psühhostotsiaalseid ohutegureid:

Psühhosotsiaalsed ohutegurid on:

  • õnnetus- või vägivallaohuga töö,
  • ebavõrdne kohtlemine,
  • kiusamine ja ahistamine tööl,
  • töötaja võimetele mittevastav töö,
  • pikaajaline töötamine üksinda,
  • monotoonne töö,
  • muud juhtimise, töökorralduse ja töökeskkonnaga seotud tegurid, mis võivad mõjutada töötaja vaimset või füüsilist tervist, sealhulgas põhjustada tööstressi.”


Psühhosotsiaalsete ohuteguritega on tihedalt seotud tööstress, mis võib ilmneda igas olukorras. Tööstressina käsitletakse pingeseisundit, mis tekib, kui inimesele seatud tööalased väljakutsed on suuremad, kui inimese toimetulekuvõimalused.  
Tööstress on üks levinumaid terviseprobleeme Euroopas, millele tööandjad kulutavad igal aastal sadu miljoneid eurosid.

Olulisemad tööstressi tekke tegurid on:

  • Liiga suur/väike töökoormus ja/või vastutus
  • Ebamõistlikud tähtajad
  • Segased tööülesanded
  • Ebakindlus töö suhtes
  • Kontrolli puudumine tööülesannete üle
  • Rollikonfliktid
  • Halb füüsiline/vaimne töökeskkond
  • Võimeid ei lasta realiseerida
  • Töövälised kohustused

 

Miks on ettevõttel kasumlikum ja odavam pöörata tähelepanu töötajate psühhosotsiaalsele heaolule?

  • Alates 1.01.2023 on kutsehaiguste loetellu lisatud töökeskkonna psühhosotsiaalsetest ohuteguritest tingitud kutsehaigused ( nt posttraumaatiline stressihäire)
  • Töötajate psühholoogilised probleemid võivad muutuda füüsilisteks probleemideks (halveb üldine füüsiline tervis, südame-veresoonkonna haiguste ja luu-lihaskonna probleemide teke)
  • Õigeaegne tugi ja märkamine vähendab töötajate tööstressi, depressiooni ja läbipõlemise teket ning mõnuainete kuritarvitamisele kaldumist
  • Madalam risk tööõnnetuste või vigastuste tekkeks
  • Töötajad on vaimselt ja füüsiliselt tervemad ning ei tööta haigena
  • Töötajad on efektiivsemad ja nende jõudlus on suurem
  • Töötajad on motiveeritumad ja panustavad rohkem ettevõtte arengusse
  • Töökeskkond on rõõmsam ja avatum
  • Väheneb haigestumisest tingitud kaadrivoolavus ja töötajate asendamisvajadus
  • Ettevõtte majandusnäitajad paranevad
  • Kliendid on rahulolevamad
 
 
Mida Teile pakume?

  • Kvaliteetset psühholoogilist nõustamist Teie töötajatele
  • Tagame meie poole pöördunud töötajate anonüümsuse
  • Toetame juhtkonda töökeskkonna tingimuste parandamisel, lähtuvalt töötajate psühhosotsiaalsetest vajadustest
  • Koostöölepingut
 
*Psühholoogiline nõustamine toimub nii vahetu kui ka telefoni-/veebinõustamise teel.

 

Psühholoogilise toe teenuse saamiseks oma ettevõttele ning täpsemate tingimuste läbirääkimiseks koostöölepingu sõlmimiseks võtke meiega palun ühendust helistades 5645 2978 või kirjutades kouesaraou@gmail.com või jätke meile teade oma soovist siia ja võtame teiega ühendust.

*Vahetu nõustamine tähendab nõustatava ja psühholoogi vahelist vahetut kohtumist privaatses ruumis.
*Telefoni- või veebinõustamine tähendab nõustamist kas telefoni teel või läbi interneti videokohtumise kaudu (nõustatav peab olema kaamerast psühholoogile nähtav).