KõueSära Keskus





Konfliktivahendus

Konfliktiks nimetatakse vähemalt kahe erineva osapoole vahelist arusaamatust/ lahkheli väärtustes, vajadustes, huvides, eesmärkides või hoiakutes.

Konfliktid on igapäevaelu paratamatu osa, ja see kehtib ka töökeskkonna kohta. Sageli näeme konflikte millegi negatiivsena, kuid tegelikult on neil ka tohutu potentsiaal positiivseteks muutusteks. Õigesti juhituna võivad konfliktid aidata arendada suhteid, parandada suhtlemisoskust ning viia innovaatiliste lahendusteni. Kõige olulisem on märgata konflikte õigeaegselt, mõista nende olemust ja leida sobivaim viis nende lahendamiseks.

Konflikte võib esineda ka töökeskkondades, kus lahkhelid võivad tekkida:

  • koosolekutel, kus ei üksteist ei austata ja mõned inimesed domineerivad teiste üle,
  • juhi ebakompetentsusest (teadmatus alluvatest, tööülesannete ebaefektiivne delegeerimine, infosulud, planeerimatus jms),
  • erinevate gruppide- puntide moodustamisel, mis võib viia organisatsiooni ühtsuse näilise või varjatud lagumiseni,
  • ebaviisakast käitumisest, kiusamisest ja vihastamisest kolleegide/alluvate/ülemuste suhtes,
  • töökoormuse kasvust, kaadrivoolavusest või tööülesannete ümberjaotamisest,
  • organisatsioonikultuuri lagunemisest, rahulolematusest jne. 

 

Milline on konfliktivahendaja roll?

Konfliktivahendaja on neutraalne isik, kelle roll on luua turvaline, hinnangute vaba, rahulik ja toetav keskkond.

Konfliktivahendaja roll on juhtida protsessi nii, et kõik osapooled tunneksid end kuulatuna ja mõistetuna. Tema eesmärk ei ole langetada otsuseid, vaid aidata pooltel ise lahenduseni jõuda, mis arvestab kõigi vajaduste ja huvidega. Tema ülesanne on juhtida vestlust, tagada, et kõik osapooled saaksid võrdselt sõna ning suunata fookust mineviku süüdistustelt tuleviku lahendustele. Vahendaja tagab, et kogu protsess on lahendustele orienteeritud, aidates nii indiviididel kui ka organisatsioonil tervikuna sellest olukorrast tugevamana väljuda.

Kui Teie meeskonnas on olukord, mis võib kasvada konfliktiks või on jõudnud konfliktifaasi, siis võtke meiega ühendust e-maili (kouesaraou@gmail.com) või telefoni (5645 2978) teel ning leiame sobivaima lahenduse olukorra lahendamiseks.